The Park lanceert vanaf 1 juli een gloednieuwe virtual reality ervaring van De Mol. Goed nieuws voor alle molfans, want zo krijgt iederen de kans om zelf eens deel te nemen of virtueel het spel te saboteren. Een museum beroven, helikoptervlucht meemaken of in een ravijn springen: opdrachten die zo in De Mol kunnen voorkomen en die je in het VR spel zelf kan ervaren. De enige echte doch virtuele Gilles De Coster schotelt - minimum vier en maximum vijf - spelers gedurende een half uur de meest uitdagende opdrachten voor in het prachtige en gevarieerde Nieuw-Zeeland.
Wie het zelf wil meemaken kan deze zomer niet enkel terecht in de verschillende vestigingen van The Park (Antwerpen, Hasselt, Brussel, Kortrijk en Gent), maar ook aan de zeedijk in Blankenberge. Vlakbij de bekende vuurtoren aan de havengeul opende deze week namelijk het pop-up café van De Mol. Naast genieten van een hapje of drankje met zicht op zee kan je er dus ook het spectaculaire VR spel spelen.
"Dit komt echt heel dicht bij de ervaring van een echte deelname aan De Mol", zegt presentator Gilles De Coster bij de opening van het café. "Je wordt midden in het spel gedropt – letterlijk – en speelt in een geweldige omgeving drie heerlijke opdrachten en de finale. Eindelijk weet ik zelf eens hoe het voelt om te luisteren naar die kwibus van een presentator".
"Eindelijk weet ik zelf eens hoe het voelt om te luisteren naar die kwibus van een presentator"
Net zoals de andere ervaringen in The Park is het spel van De Mol een zogenaamd 'free-roam VR concept' waarbij je als speler vrij beweegt in een ruimte zonder vast te zitten aan specifieke omkadering of bedrading. Gilles duidt heimelijk aan wie de mol is, waarna de opdrachten in een visueel schouwspel van start gaan. Wie ontmaskert de mol? Wie valt af? Het spel is een combinatie van actie, quizzen, behendigheid en lef.
Ook de enige echte mol van dit jaar wandelde al met VR-bril en rugzak met sensoren de nieuwe wereld van De Mol binnen. "Het is de eerste keer dat ik een VR-spel speel en ik moet toegeven dat ik echt omver geblazen werd. Hoe realistisch alles lijkt.", aldus Alina. "Hoe grappig ook om Gilles De Coster virtueel te ontmoeten. Het was heel leuk om dit spel als kandidaat te beleven en niet als mol. Ik raad het al mijn vrienden aan! We gaan zeker eens spelen met z’n allen en ik ben heel benieuwd hoe zij gaan reageren wanneer ze bang worden op hoogtes die er veel echter uit zien dan je zou verwachten."
"Het was heel leuk om dit spel als kandidaat te beleven en niet als mol."
De ganse VR-ervaring werd door The Park en Triangle Factory ontwikkeld in samenwerking met Joren Creylman en Jeroen Mertens, twee zeer ervaren De Mol-makers van Woestijnvis.
"Het is echt onvoorstelbaar wat er allemaal mogelijk is in de virtuele wereld", zeggen ze. "We konden het zo gek niet bedenken of de VR-animators werkten het tot in het laatste detail uit. Ook al zoeken we bij het maken van De Mol steeds de grens op, toch moeten we ons in de realiteit aan veel regels houden en zijn de productionele beperkingen soms zo groot dat we een opdracht toch moeten loslaten. Dat bleek nu net omgekeerd. We mochten er steeds nog een stevig schepje bovenop doen. Een helikopter uit de zee! Een duik in een ravijn!â€
Zin gekregen om het spectaculaire VR-spel zelf te beleven?
We weten dat de molfans op wieisdemol.be houden van verborgen hints en codes, dus bij deze:
gebruik bij je reservatie de code FORYOU voor 10% korting.