De twee kandidaten die van zichzelf vinden dat ze mondige plattelandsmensen zijn komen bij een varkensboerderij aan. Ze hebben een GSM gekregen waarop 15 spreekwoorden worden doorgestuurd aan de hand van emoticons. Als ze het juiste spreekwoord via een bericht terugsturen dan mag het duo één van de vijftien biggetjes in de stal vangen. Deze dieren zitten onder de modder en dienen eerst gewassen te worden want op hun rug staat een woord geschreven. Met de gevonden woorden moeten de spelers vervolgens een zo lang mogelijke, grammaticaal correcte zin proberen maken. Elk woord dat gebruikt wordt levert 200 euro op. Het duo krijgt hiervoor 45 minuten de tijd.
Ondertussen gaat het andere duo, die zich modieuze stadsmensen wanen, naar de Vietnam Fashion Academy. Daar krijgen ze 9 uur de tijd om een outfit te ontwerpen, die gedragen zal worden tijdens een modeshow. Ze nemen het op tegen twee modestudenten. Belangrijk is dat ze bij de kleding een duidelijk verhaal schetsen. Beide outfits zullen door een professionele jury beoordeeld worden. Als het ontwerp van de kandidaten als winnaar uit de bus komt, dan verdienen ze 2000 euro. Maar er is meer; als de mondige plattelandsmensen het werk van hun medespelers herkennen dan komt daar nog eens 2000 euro bij.
Doorheen het spel wordt de Mol gebrieft via een GSM, die met een oogscan geopend kan worden. Vandaag krijgen de kandidaten de kans dit toestel (dat ergens in het hotel verborgen is) te onderscheppen en dus de Mol eens stokken in de wielen te steken. Iedere speler krijgt bij het ontbijt een serveerwagentje met instructies op een tablet. Het karretje is tevens uitgerust met een trackingsysteem. Hoe dichter iemand bij de GSM komt, hoe sneller het biepend geluid zal klinken. Slaagt de Mol er in om zijn of haar briefing te lezen?
In District 4, de voormalige maffiawijk van de stad, staan vier koffertjes. De kandidaten krijgen te horen dat ze voor een maximum bedrag van 5000 euro kunnen spelen, maar dan moeten ze wel het juiste koffertje weten te kiezen. Aan de hand van drie vragen kunnen er koffers geëlimineerd worden. Als het antwoord van de kandidaten goed is verdwijnt de koffer met de laagste waarde. Is het antwoord fout dan neemt Gilles De Coster de koffer met de hoogste waarde weg. Vervolgens zullen de vier spelers zwarte pieten (een kaartspel waarbij je twee dezelfde kaarten moet uitspelen). Er worden twee rondes gespeeld. Op de kaarten staan niet alleen geldbedragen, maar er zijn ook drie strafpunten (die een goede vraag op de test toch fout rekenen) en een vrijstelling te verdienen. Wie speelt hoog spel en weet zo een plaatsje in de finale te bemachtigen?