In een park in Mexico City moeten vijf kandidaten 4 pakjes op de juiste bestemming brengen met behulp van een bakfiets. Er staan echter 46 paketten rond de fontein. Om de goede er uit te halen moeten ze vier proeven volbrengen, waarmee ze bij Gilles een afbeelding van een persoon krijgen. Deze moeten ze via de telefoon omschrijven aan het duo dat in het plaatselijke Paleis van Schone Kunsten bij het werk 'Morales' van Diego Rivera staat. Als de kunstkenners de figuur in het schilderij ontdekken kunnen ze hun teamgenoten een hint naar het adres geven. Ze krijgen precies twee uur de tijd en slechts één bakfiets. Kan de groep dit tot een goed einde brengen?
Twee kandidaten worden in een kamer met een verfbom opgesloten. Ze staan in contact met de drie medespelers die de bom onschadelijk kunnen maken. Dit kan door één van de vier gekleurde draden door te knippen. Hiervoor moet het drietal escape room-gewijs met een kleur uit drie kamers zien te ontsnappen. Ze krijgen hiervoor precies één uur de tijd.
In de eerste kamer zijn vijf schakelaars. Door deze op de correcte stand te switchen kunnen ze de ruimte verlaten. Met behulp van fitnesstoestellen wekken ze stroom op voor tv-toestellen, waarop woorden en namen verschijnen. De woorden met een Mexicaanse connectie bepalen hoe een schakelaar moet staan. Door de stroom krijgen de twee in de kamer met de bom op hun beurt foto's van de voorbije opdrachten te zien. Daarop ontbreekt één bepaald kleur.
In de tweede kamer staat een synthesizer. Met de hulp van een handboek, kan men de juiste toetsen in te duwen zodat er een bekend lied in de bomkamer te horen is. Tevens kan men 5 minuten verdienen door een worstelspelletje op een playstationconsole te winnen. Verliezen ze de game dan gaan er 5 minuten van de tijd af.
In de derde kamer hangen overal briefjes. De redders dienen hierop de twee raadsels te vinden en deze op te lossen. Alleen zo komen ze in de kamer waar ze de bom kunnen ontmantelen.
De twee spelers die niet bij de vorige proef betrokken waren krijgen een eigen opdracht. In Arena Lopez Mateos zullen ze deelnemen aan een lucha libre oftewel een worstelwedstrijd. Ze krijgen de hele dag om vijf technische bewegingen met de hulp van professionals aan te leren. De bedoeling is dat de rest van de groep die avond de worstelgrepen correct herkent.
De kandidaten moeten met de lift naar de bovenste verdieping van de Torre Latinoamericano, één van de indrukwekkendste wolkenkrabbers in Mexico City. Onderweg zal de lift zes keer stoppen en moet er telkens één kandidaat uitstappen. Deze heeft dertig seconden de tijd om naar de andere kant van het gebouw te lopen waar een vraag te vinden is. Hij of zij moet de omslag met het correcte antwoord meenemen naar de lift. Één kandidaat neemt alle antwoorden mee tot boven in de toren. Daar worden de juiste omslagen omgezet naar geld en krijgt deze persoon ook een vrijstelling. De spelers die uitgestapt zijn kunnen echter zelf deze vrijstelling bemachtigen door via de trap eerder boven te komen, maar dan gaat ook al het geld verloren.