De twee kandidaten met het beste oriëntatievermogen nemen plaats in een wagen waarin acht GPS-toestellen zijn gekoppeld. Elk afgestemd in een andere taal en met een andere bestemming. Ze krijgen anderhalf uur de tijd via de juiste GPS de andere kandidaten te vinden. Deze bevinden zich op een locatie waar een electrospel staat opgesteld. Via een menselijke ketting kunnen ze electro-gewijs 10 Zuid-Afrikaanse woorden samenstellen uit een reeks van woorden. Bij een foute combinatie krijgen ze een elektrische schok, terwijl bij een goed antwoord een lamp gaat branden. Per woord levert dat niet alleen 300 euro op, maar ook 3 minuten tijd om in een bibliotheek de personen in de auto te helpen met het elimineren van de navigatiesystemen. Het geld komt echter maar in de pot als de groep binnen de tijd herenigd wordt.
De groep komt tegenover een kooi te staan waarin er voor ieder van hen een geliefde wacht. De kandidaten kunnen hen bevrijden door over een mijnveld heen te komen. Hiervoor moeten ze meerkeuzevragen (mogelijkheid A, B of C) beantwoorden. Iedere vraag komt uit een andere categorie (sport, wetenschap, kunst, …). Het zijn de bezoekers die bepalen wie welke vraag krijgt. De gekozen speler gaat vervolgens op het vak staan met de letter die overeenkomt met het antwoord van de gestelde vraag (A-B-C). Wie niet zeker van zijn of haar stuk is, moet die plek niet meer verlaten, want anders gaat er bij de kooi een stofbom af en is het spel voorbij. Toch kan niet iedereen blijven staan, want er zijn tien vragen en slechts zes kandidaten...
Iedere kandidaat staat samen met zijn of haar familielid op een afzonderlijk platform in een halve cirkel. Presentator Gilles legt hen dat ze een paintballversie van ‘the Hunger Games’ gaan spelen. Als de tijd ingaat loopt iedereen naar het centrale podium waarop uitrusting ligt. Alleen de kandidaten mogen een paintballgeweer hanteren terwijl de geliefden door middel van een schild voor bescherming kunnen zorgen. Naast een kaart van het speelterrein, dat is opgedeeld in verschillende zones, zijn er ook 15 verfballetjes om hun geweer mee te laden. Doorheen het spel zal er niet alleen extra munitie maar ook geld worden gedropt. Doel van het spel is om als laatste met het geld over te blijven. Maar er kan ook een vrijstelling verdiend worden. Net als in het boek/de film zullen de spelregels tijdens de opdracht veranderen.